برای روزهایی که رفته ام…

برای روزهایی که رفته ام…

من بی می ناب زیستن نتوانم...
برای روزهایی که رفته ام…

برای روزهایی که رفته ام…

من بی می ناب زیستن نتوانم...

ناکامی

شت!! ببینید چی یافتم!!


..........................


#ناکامی

روانکاو باید پیوسته بیمار را باخودداری ،از برآورده کردن درخواست هایش برای عشق، ناکام بگذارد. 

ناکامی نقش مهمی در روانکاوی ایفا می کند،فروید  خاطرنشان می سازد همچنان که سمپتوم های رنج آور با پیشرفت درمان ناپدید می شوند،انگیزه ی بیمار برای ادامه ی روانکاوی به همان میزان رو به کاستی می نهد.بنابراین او پیشنهاد می کند که برای اجتناب از خطر ازدست رفتن کل انگیزه ی بیمار و قطع زود هنگام درمان ،روانکاو باید رنج بیماررا در جایی دیگر به شکل محرومیت هایی ملموس دوباره ایجاد کند .

این توصیه ی تکنیکی که عموما به قاعده ی پرهیز معروف است ،حکایت از آن دارد که روانکاو باید پیوسته بیمار را باخودداری از برآورده کردن درخواست هایش برای عشق ناکام بگذارد. بدین طریق نیاز و حسرت بیمار امکان می یابند تا در او باقی بمانند،تا به عنوان نیروهایی عمل کنند که او را وادار به کنش و ایجاد تغییرات می کنند.

برای فروید قاعده ی پرهیز اساسا به پرهیز فرد تحت روانکاوی از فعالیت جنسی مربوط می شود؛ اگر یک بیمار مونث ملتمسانه از روانکاو درخواست کندکه با او هم خوابه شود، روانکاو باید با خودداری از چنین کاری باعثِ ناکامی فرد تحت روانکاوی شود.

اگرچه لکان با این توصیه موافق است،اما تاکید می کند که درخواست متداول تری وجود دارد که روانکاو باید ان را نیز ناکام بگذارد و آن،درخواست فرد تحت روانکاوی برای پاسخ است.فرد تحت روانکاوی از روانکاو انتظار دارد که از قواعد محاورات روزمره پیروی کند. روانکاو با پیروی نکردن از این قواعد  ساکت ماندن وقتی که فرد تحت روانکاوی سوالی می پرسد یا فهمیدن کلام او به شیوه ای متفاوت با انچه مورد نظر اوست، ابزار نیرومندی برای ناکام گذاشتن فرد تحت روانکاوی در اختیار دارد.

لکان در سال ۱۹۶۱ روش دیگری را برشمرد که روانکاو با آن فرد تحت روانکاوی را ناکام می گذارد و آن خودداری از دادن علامت signal اضطراب به فرد تحت روانکاوی است، غیاب همیشگی اضطراب در روانکاو ،حتی وقتی که فرد تحت روانکاوی از روانکاو درخواستِ متحمل شدن اضطراب را دارد.لکان بر این باور است که این روش شاید سودمندترین شکل ناکامی در درمان روانکاوی باشد.


فرهنگ مقدماتی اصطلاحات روان کاوی لکانی /دیلن اونز/ مهدی رفیع و مهدی پارسا


——————————-

خیلی روش کثیفیه انصافا -_-


+ اسم وبلاگ رو باید عوض کنم بذارم داستان‌های منو روانکاوی!!!

نظرات 2 + ارسال نظر
احسان دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 ساعت 01:49

اسمشو بزار منو کاوی جون

:))))))

kata یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 ساعت 15:01 http://chapol.blogsky.com/

چه مرضیه اخه:///

دست خودشون نیس سادیسم دارن، میدونی -_-

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد